پژو ۴۰۵
در بین کمپانیهای خودروسازی ایران، یک قانون نوشته نشده وجود دارد که بعد از مدتی، نسخه جدیدی از خودروهای قبلی خود را
با بعضی تغییرات ظاهری و در بعضی مواقع باطنی عرضه میکنند.
شاید بتوان یکی از موفقترینهای این تغییرات را در پژو ۴۰۵ دید که نسخه جدید یک واژه SLX را نیز به آخر اسم خود اضافه کرده است.
این خودرو با وجود اینکه از موتور نسبتا پرقدرت TU5 بهره مند است.
همچنان دارای بعضی مشکلات است که شاید کاربران را از خرید آن منصرف کند.
اما نکته جذاب در خصوص پژو ۴۰۵SLX به مشکلاتی باز میگردد که حتی در نسخه اصلی پژو ۴۰۵ شاهد آنها نبودیم و این موضوع کمی عجیب به نظر میرسد؛
زیرا بعضی از کمپانیها در نسخههای جدید خودروهای خود سعی میکنند تا مشکلات قبلی را جبران نماییند و خودرویی تقریبا بینقص را وارد بازار کنند.
همراه تندوتیز باشید تا با ۵ مشکل اساسی پژو ۴۰۵ نسخه SLX آشنا شویم.
سر و صدای زیاد
شاید اگر سن و سال کمی دارید، سر وصدای موتور برای شما بسیار جالب باشد (مخصوصا در این خودرو که موتور صدای خاص و جالبی دارد)
اما بدون شک در اکثرخودروهای سبک خانوادگی بهتر است که صدای موتور کمتر وارد کابین عقب شود و برای افرادی که پیر هستند این موضوع باعث اذیت شدن آنها میشود.
البته صدای موتور تنها بخش آزار دهنده این خودرو نیست. مدتی بعد از استفاده، داشبورد و بخشهای مختلف کابین شروع به سر وصدا میکند که باعث آزار شما خواهد شد.
کیفیت پایین پژو ۴۰۵ نسخه SLX
نسخه SLX از پژو ۴۰۵ نیز گرفتار مشکلی است که تمام خودروهای داخلی با درگیر آنند.
این محصول از کیفیت پایینی برخوردار است که گاها این کیفیت پایین ناراحت کننده است. به عنوان مثال کیفیت پلاستیکهای به کار رفته در داشبورد بسیار پایین است.
نسخه عادی پژو ۴۰۵ داشبورد و رو دریهای بسیار باکیفیتتری داشت و اکنون در نسخه SLX رو دریها با وجود اینکه زیباتر شدهاند.
اما بسیار بیکیفیت هستند. دستگیره در نیز به حدی باریک و بیکیفیت است که در هر بار استفاده از آن باید آماده شکسته شدن آن باشید.
پلتفرم
چندین سال است که پژو ۴۰۵ در خیابانهای ایران در حال تردد هستند و در این مدت نسخههای متفاوتی از آن را دیده ایم که میتوان به پژو RD، پژو ROA و… اشاره کرد
که همگی پلتفرم مشابهی داشتند و حال نسخه SLX نیز از همان پلتفرم استفاده میکند.
این خود تکراری است.
یک فیس لیفت ناموفق
به این دسته از فعالیت های ماشین سازی عادت کردهایم! کمی در ظاهر چراغها را تغییر میدهند و یک محصول جدید میسازند!
در این جا هم وضعیت به همین شکل است و طرح فیسلیفت ۴۰۵ در کل استقبال چندانی نشده.
گرانتر هم شد!
با وجود اینکه پژو ۴۰۵SLX یکی از ارزانترین خودروهای کمپانی ایران خودرو به حساب میآید، اما بسیاری آن را همچنان گران قیمت میدانند.
خبری را در تند و تیز مبنی بر افزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی مطالعه کردیم که اکنون برای خرید یک نسخه از این خودرو میبایست
۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید.