نکاتی در خرید لپ تاپ دست دوم

0
1451

نکاتی در خرید لپ تاپ دست دوم

رنگ رخسار خبر می‌دهد از سر درون این غزل سعدی در مورد کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها هم صدق میکند. شرایط بدنه‌ی لپ‌تاپ را به‌صورت کامل باید بررسی کرد.  هرگونه صدای عجیب، فرورفتگی و جای ضربه می‌تواند نشانه‌هایی از سخت‌افزار معیوب باشد. وجود تمامی پیچ‌ها دستگاه را نیز باید بررسی کرد زیرا فقدان پیچی از دستگاه،به این معنی است که لپ‌تاپ توسط افراد غیرمتخصص باز و تعمیر شده است و می تواند لپ تاپ را دچار مشکل کرد .

لولای نمایشگر یکی از مهم‌ترین اجزای آن‌ها  همیشه به‌شمار رفته و می‌رود که در درازمدت دچار مشکل می شود . وجود هرگونه نقص یا صدا در فرایند باز و بسته شدن (شل یا سفت بودن بیش از حد) را باید بررسی کرد..

وضعیت نمایشگر لپ‌تاپ را باید بررسی کنید.

خرید لپ تاپ دست دوم

خرید لپ تاپ دست دوم

قطعا باید لپ‌تاپ را در حضور فروشنده یا در مدت تست، روشن کنید. اگر در حضور فروشنده روشن نکنید، اگر عیبی داشته باشد می توانند ادعا کنند که معیب نبوده و شما را دچار مشکل کرده اید. بخش‌های مختلف نمایشگر حتما بررسی شود. اگر پیکسل سوخته یا خرابی تصویر مشاهده کردید، به‌سرعت دستگاه  باید مرجوع شود.  روی رنگ‌های تصویر کاملا دقت کنید. رنگ‌ها باید روشن و ثابت باشند و هرگونه تغییر دستگاه باید مرجوع شود.

اگر بخش‌های خاصی از نمایشگر رنگ‌های مرده یا به‌هم‌ریخته دارد، برایتان دردسرساز می شود. در نظر داشته باشید که تعویض نمایشگر لپ‌تاپ، فرایند بسیار هزینه‌بر و گرانی خواهد بود و خریدن همچین دستگاهی اصلا توصیه نمی شود.  اگر نمی‌خواهید یا زمان کافی ندارید که از نرم‌افزارهای تخصصی تست صفحه‌نمایش استفاده شود، راه ساده این اجرای ویدیویی باکیفیت است تا بتوانید به‌راحتی بخش‌های مختلف نمایشگر با هم مقایسه شود.

یکی از بخش‌هایی که در لپ تاپ به راحتی می تواند خراب شود ، درگاه‌ها یا به‌اصطلاح، پورت‌های آن می باشد.  سعی کنید که همه درگاه‌ها را بررسی کرده باشید.  اگر لپ‌تاپ را از فروشگاهی می‌خرید که به شما مهلت تست داده است، فرصت کافی دارید که همه درگاه‌ها را بررسی کنید، ولی اگر حضوری لپ‌تاپ را قرار است بخرید، حتما یک حافظه‌ی فلش و هدفون به همراه داشته باشید که بتوانید حداقل درگاه‌های USB و خروجی صوتی را تست بکنید. اگر لپ‌تاپی می‌خرید که درایو DVD یا CD دارد، دیسک DVD یا CD باید همراه خود ببرید.

خرید لپ تاپ دست دوم

کیبورد و تاچ‌پد را بررسی کنید. لپ‌تاپی که کیبورد یا تاچ‌پد آن مشکل دارد، تجربه عذاب‌آوری برای کار خواهید داشت. اگر ۱۰۰ درصد مطمئن هستید که همیشه از ماوس استفاده خواهید کرد، لزومی ندارد که خیلی روی تاچ‌پد حساس باشید، ولی از کیبورد به‌سادگی نمی توانید بگذرید. کلیدها را کاملا باید تست کرده باشید تا مطمئن شوید که همه آن‌ها درست و روان کار می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است خرده غذا زیر یک کلید خاص گیر کرده باشد. تأکید می‌کنیم که تک‌تک کلیدها را تست کنید.

 

هیچ‌کس لپ‌تاپی نمی‌خواهد که نمی تواند به وای-فای وصل شود؛ بنابراین اگر موقع بررسی لپ‌تاپ نمی توانید به شبکه وای-فای وصل شوید، لپ‌تاپ را باید مرجوع کنید. هنگام تحویل حضوری کافی است اینترنت گوشی خود را روی حالت Hotspot یا  عملکرد اتصال لپ‌تاپ قرار دهید تا بتوانید از سالم بودن آن مطلع شوید. بلوتوث لپ‌تاپ را هم با اتصال به گوشی خود بررسی کنید؛ هرچند که کاربرد بلوتوث به‌مراتب کمتر از وای-فای است.

ورود به تندوتیز

دانلود لیفت دیزاینر

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید