نکاتی که در خرید رایانه باید توجه کنید

2
2197
خرید رایانه

نکاتی که در خرید رایانه باید توجه کنید

همیشه خرید یک رایانه شخصی نیازمند بررسی و تحقیق زیادی بوده است. مهم‌ترین نکته در خرید یک رایانه نیاز سنجی کاربر میباشد. این مسئله که بدانید میخواهید دقیقا چه کاری با سیستمتان انجام دهید و چه انتظاراتی دارید، مهم‌ترین قسمت ماجراست.

تنوع بسیاری  از سخت‌افزارها با امکانات و ویژگی‌های متنوعی وجود دارد که انتخاب را برای افراد با مشکل روبه رو می‌کند. برای خرید یک رایانه باید به این نکته توجه داشت که آیا فقط می‌خواهید با کامپیوتر وبگردی کنید و  فیلم ببینید و یا برای پردازش‌های تخصصی و فوق سنگین گرافیکی ، شبیه‌سازی و محاسبات سنگین، ویرایش و ادیت تخصصی به کامپیوتر نیاز دارید؟

خرید رایانه

حال هنگام خرید یک  رایانه به چه نکاتی باید توجه کنیم‌

انتخاب کیس مناسب

در هنگام خرید یک رایانه برخی از خریداران تنها به زیبایی یک دستگاه اهمیت می‌دهند و این مورد در انتخاب کیس بسیار دیده می‌شود. در صورتی که داخل کیس قطعه‌ بسیار مهمی به اسم مادربرد وجود دارد که برد الکترونيکي درون کيس میباشد و قطعات و وسايل دیگر به آن متصل مي‌شوند يا از آن فرمان مي‌گيرند.هر مادربرد که باید قابلیت ارتقا در آینده را داشته باشد، ظرفيتي براي ساپورت و پيشتيباني دارد.

پردازنده یا CPU  ، قطعه مهم ديگر در کيس شما میباشد.  ظرفیت پردازنده که فرکانس‌های مختلفی هم دارد، مهم است و در هنگام خريد سيستم کامپيوتر بايد به ميزان فرکانس CPU که بر روي جعبه حک شده و ميزان فرکانس CPU مادربرد و هماهنگی این دو باهم توجه کنید.

خرید مانیتور با کیفیت

با توجه به این نکته که هر فرد به صورت روزانه به صورت متوسط به صفحه نمایش خیره می‌شود، انتخاب مناسبترین مانیتور می‌تواند به عملکرد این فرد کمک زیادی کند. اگر کاربری شما از مانیتور خود مصرف مدیا و رسانه و یا بازی میباشد، مانیتورهایی با رزولوشن Full-HD برای کار شما مناسب بوده، اما اگر به دنبال یک مانیتور مناسب طراحی گرافیک هستید،یک مانیتور با رزولوشن ۲K یا ۴K را تهیه کنید.

حافظه کامپیوتر

نکته دیگری که هنگام خرید رایانه باید به آن توجه کنید، فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر میباشد. حافظه کامپیوتر به دو صورت درایو هارد دیسک داخلی (HDD) و حافظه( SSD) وجود دارد. بسته به نیازتان از رایانه و مقدار فضای ذخیره‌سازی که نیاز دارید، کامپیوترهای PC با HDD و SSD یا با هر دو ارائه می‌شوند.

خرید رایانه

انتخاب موس و کیبورد مناسب

درهنگام خرید کامپیوتر خانگی، به این دو مورد هم توجه کافی داشته باشید. اگر می‌خواهید موس و کیبورد سیم دار بخرید، کافی است پورت USB آن‌ها را به کیس وصل کنید و اگر نوع بی‌سیم آن‌ها را می‌خواهید بخرید توجه کنید از نوع بلوتوثی است یا RF (فرکانس رادیویی).

بلندگو

معمولا بهترین گزینه برای این قسمت Bose Companion 2 Series III میباشد چرا که هم حجم وهم وزن کمی دارد و هم قابلیت تولید بالاترین بازه ی صدا را با کیفیت عالی دارد که باعث می شود برای بازه ی وسیعی از اهداف استفاده مانند کامپیوتر های اداری یا خانگی که کم جا بودن اسپیکر مطرح است مناسب باشد.

 مدت زمان گارانتی

یک رایانه مناسب باید حداقل گارانتی یک‌ ساله داشته باشد. بیشتر محصولات بی‌کیفیت با گارانتی‌های ۹۰ روزه عرضه می‌شوند و بعد از این مدت کوتاه شما با خراب شدن هر قطعه علاوه بر پرداخت قیمت کامل آن، باید هزینه تعویض را نیز پرداخت کنید.

دانلود لیفت دیزاینر ۲۰۲۱

اپل ۱۵ میلیون آیفون ۱۰ فروخته است

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید