راهنمای خرید ظروف تفلون

0
1347

راهنمای خرید و نگهداری ظروف تفلون

سوال اساسی این است كه موقع خرید ظروف های تفلون به چه گزینه هایی باید توجه کرد.

گزینه هایی که به آن باید توجه کرد این است که ، آیا فقط زیبایی ظرف برای ما مهم است یا قیمت خوب آن؟ هر كدام از اینها كه وجود داشته باشد ، یادتان نرود موقع خریدن ظروف تفلون باید به نكات دیگری هم توجه کرد.  به عنوان نمونه فراموش نکنید برای خرید ظرف مناسب حتماً اول باید به دنبال علامت استاندارد روی آن باشید. همچنین در صورت امكان، ظرف هایی را بخرید كه دارای نشان مجوز بهداشت باشد، چون وقتی ظرفی دارای نشان یا مجوز بهداشت باشد، حتما از نظر كیفیت عالی می باشد

نباید ظرف های تفلون خش برندارد

بهتر است برای شستشوی ظروف تفلون از اسكاچ زبر یا سیم ظرفشویی استفاده نشود.  حتما ظرف های تفلون را با ابر نرم یا تكه‌ای تور پرده شسته شود. همچنین برای شستشوی ظروف تفلون از مایع ظرفشویی استفاده كنید و از مصرف پودر لباسشویی یا پودر دستی  برای این كار جدا خودداری شود.

چون این كار به تدریج باعث ایجاد خش‌هایی در سطح ظرف می شود. همچنین اگر مشاهده شد که ظروف تفلون شما به هر دلیلی مانند برخورد قاشق با كف ظرف خش برداشته است ، هرگز دوباره از آن استفاده نشود، چون بر اثر پختن غذا در چنین ظرفی تكه‌های مواد اولیه ظرف وارد غذا خواهد شد.  پس موقع پخت‌وپز حتما و فقط از قاشق‌های چوبی یا قاشق‌هایی كه برای این‌گونه ظروف ساخته شده است، استفاده شود  و هرگز اجسام تیز و برنده را به كار نبرید.

همچنین به یاد داشته باشید وقتی ظروف تفلون مورد نظر خود را خریداری کردید، باید اول ظرف  با مایع ظرفشویی و آب ولرم شسته شود و سطح داخل آن را با روغن چرب كرده و چند ساعت بگذارید بماند و سپس از آن برای تهیه غذا استفاده شود.

راهنمای خرید و نگهداری ظروف تفلون

بازسازی ظروف تفلون

متاسفانه هنوز هم در سطح کشور دیده می شود که بعضی فروشگاه‌ها اقدام به گرفتن ظروف تفلون كهنه و تعمیر و بازسازی آنها می‌كنند. اما اگر شما هم این كار را انجام دادید از ما به شما نصیحت، دیگر هیچ‌وقت برای صرفه‌جویی و كمتر شدن هزینه خانواده اقدام به چنین كاری نباید بکنید. چون موادی كه برای بازسازی تفلون استفاده می‌شود مورد تائید سازمان بهداشت نمی باشد و سلامت همه افراد خانواده  را به خطر می اندازد.

هیچ وقت در خرید ظروف تفلون فراموش نكنید كه باید روی حرارت زیاد گذاشته شود. چون  بخاری كه از این‌گونه ظرف ها از خود ساطع می کنند بسیار خطرناك است و سلامتی انسان را شدیدا به خطر می اندازد.  علاوه بر این، سطح همه ظرف های تفلون نیز پس از مدتی استفاده تغییر رنگ و شكل می دهند. و در این صورت دیگر آن ها غیر قابل استفاده می باشند.

ورود به تند و تیز

دانلود لیفت دیزاینر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید