6 نکته مهم از نکات فروش ملک

0
388
6 نکته مهم هنگام فروش ملک

شاید فروش ملک را بتوان یکی از چالش های مهمی که برای افراد پیش می آید، دانست. چرا که فروش ملک قوانین، مقررات و نکات بسیار زیادی دارد که اگر آن ها را مد نظر قرار ندهیم و رعایت نکنیم، ممکن است مشکلات بسیار زیادی از جمله ایجاد ضرر و زیان برای ما به وجود بیاید. همانطور که اگر سری به مراجع قضایی و دادگاه ها بزنید، مشاهده می کنید که افراد زیادی درگیر پرونده های ملکی هستند. از این رو در این مقاله از وبسایت تندوتیز، مرجع درج آگهی ملک رایگان، قصد داریم ۶ نکته مهم از نکات فروش ملک را بررسی نماییم.

مدارک ملک را کامل کنید

در ابتدای آشنایی با نکات فروش ملک باید اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز برای فروش آن مهیاست. حتما می دانید که مهم ترین مدرکی که برای فروش ملک نیاز دارید، سند آن نیست. مهم نیست سند تک برگی باشد یا سند منگوله دار، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که مالکیت شما برای آن ملک ثابت شود و در واقع ملک به نام شما باشد.

قیمت ملک را تعیین کنید

قیمت ملکی که می خواهید به فروش برسانید را باید از قبل مشخص کنید. توجه کنید که این قیمت را منصفانه تعیین کنید؛ یعنی نه آنقدر زیاد باشد که خریداری برای آن پیدا نشود و نه آنقدر کم باشد که موجب ضرر و زیان شما گردد. می توانید خود را به جای خریدار بگذارید و ببینید واقعا این ملک با این قیمت ارزش خرید دارد؟

ملک را برای بازدید آماده کنید

برای فردی که می خواهد ملک شما را بخرد، ظاهر آن بسیار اهمیت دارد. مخصوصا این موضوع که ملک تمیز باشد و اگر منزل یا مغازه است، از استحکام بالایی برخوردار باشد. پس خریدار حتما می خواهد که از ملک شما بازدید کند. بنابراین ملک را برای بازدید خریداران آماده کرده و لوازم و ابزار مزاحم را از آن بیرون ببرید.

به سوالات خریدار پاسخ دهید

بدیهی است که فردی که می خواهد ملکی را خریداری کند، سوالاتی در رابطه با ویژگی های آن داشته باشد. بنابراین این نکته را در نظر بگیرید و به سوالات خریداران به درستی و با حوصله جواب دهید. حتی اگر خریدار سوالی ندارد، سعی کنید خودتان در رابطه با ویژگی ها و امکانات ملک توضیحاتی به او ارائه کنید. این موضوع شانس فروش ملک را بیش تر می کند.

هزینه های فروش ملک را در نظر بگیرید

فروش ملک نیز مانند هر اقدان دیگری هزینه هایی در بر دارد که باید آن ها را برآورد کرده و به آن توجه داشته باشید. هزینه مالیات، هزینه مشاور املاک، هزینه انتقال سند، هزینه عوارض، هزینه شهرداری و … نمونه هایی از این هزینه ها هستند. پس برای آن ها حتما برنامه ریز داشته باشید.

قرارداد رسمی، مهم ترین نکته از نکات فروش ملک

قرارداد فروش ملک هم به صورت رسمی و هم به صورت عادی تنظیم می شود. بهتر است فروش ملک خود را توسط قرارداد رسمی که در بنگاه های مشاور املاک تنظیم می شود، به انجام برسانید. چرا که قانونی است و پیگیری مشکلات احتمالی در آینده را راحت تر می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید