راهکارهای نوشتن یک آگهی استخدام جذاب

0
353
راهکارهای نوشتن یک آگهی استخدام جذاب

شاید تا به حال نمی دانستید که متن آگهی استخدام شما تا چه اندازه می تواند در یافتن نیروی کار مورد نیاز موثر باشد. به این منظور باید راهکارهای نوشتن یک آگهی استخدام جذاب را بدانید. مثلا خودتان تصور کنید به دنبال کار هستید و آگهی های استخدام را مرور می کنید. با آگهی مواجه می شوید که متن آن اینگونه است:

“به یک حسابدار با سابقه نیازمندیم”

آیا این آگهی شما را جذب می کند؟ یا تمایلی دارید که با صاحب آگهی تماس بگیرید؟ مسلما خیر. چرا که سوال های زیادی در ذهنتان است که احتمالا تلفنی هم جواب درستی نگیرید. راهکارهای نوشتن یک آگهی استخدام جذاب، موضوع این مقاله از وبسایت تندوتیز، مرجع درج آگهی استخدامی رایگان است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

نوشتن آگهی استخدام جذاب – عنوان شغل

اولین موردی که هر کارجویی در آگهی استخدام به دنبال آن است و به آن توجه می کند، عنوان شغل است. پس در نوشتن آن دقت کنید. عنوان شغل نه باید خیلی طولانی و خاص باشد و نه خیلی کوتاه و کلی. حداقل باید مشخص کند که به چه نوع نیروی کاری نیاز دارید. مثلا حسابدار با سابقه یا مبتدی، مدیر منابع انسانی و …

اطلاعات شغل را فراموش نکنید

بهتر است آگهی استخدامی خود را با اطلاعات کامل بنویسید. همچنین ترتیبی برای اطلاعات در نظر بگیرید. البته نه هر ترتیب دلخواهی، بلکه باید از اصول خاصی پیروی کنید. ترتیب اطلاعاتی که ما به شما پیشنهاد می کنیم، عبارت است از:

  1. عنوان شغل
  2. وظایف شغلی
  3. جزئیات محل کار
  4. مزایای شغل
  5. شرایط استخدام
  6. نحوه درخواست شغل

توضیح کوتاهی در رابطه با کسب و کارتان بنویسید

کارجو باید بداند که قرار است برای چه شرکتی کار کند. البته لازم نیست با جزئیات کامل آن را در آگهی استخدام شرح دهید. همین که نام مجموعه و حوزه ی کاری را بنویسید، کفایت می کند. اگر زمینه های فعالیت و سوابق را هم بیان کنید، احتمالا روزمه های بیشتری دریافت خواهید کرد.

در نوشتن آگهی استخدام جذاب اغراق را کنار بگذارید

نوشتن اغراق آمیز آگهی استخدام، راهکاری برای جذاب شدن آن نیست. به یافتن نیروی کار خوب و ماهر هیچ کمکی نمی کند. چرا که افراد باهوش، تحصیلکرده و با سابقه، فریب این نوع آگهی ها را نمی خورند و تنها افراد ساده لوح به شما مراجعه می کنند. شما که نمی خواهید افراد ساده لوح را استخدام کنید.

در آخر یک نمونه نوشتن آگهی استخدام جذاب را مرور می کنیم:

“به یک خانم خوش برخورد و پر‌انرژی با حداکثر ۳۵ سال سن جهت مدیریت فروش نیازمندیم. ما یک تیم طراحی زیورآلات هستیم که در یک فضای شاد و صمیمی گرد هم آمده ‌ایم و به ‌طور مداوم برای بهبود و بهتر‌ کردن خود تلاش می‌کنیم. اگر به‌ دنبال رشد و ترقی در یک محیط امن و زنانه هستید با شماره تلفن‌ های – تماس بگیرید.”

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید