چطور رزومه کاری بنویسیم؟

0
415
چطور رزومه کاری بنویسیم؟

اگر تازه کار هستید و برای اولین بار به دنبال کار می گردید و می خواهید استخدام شوید، احتمالا با دیدن آگهی های استخدام کمی گیج شده باشید. چرا که حتما در تمام آگهی ها دیده اید که نوشته شده رزومه کاری خود را ارسال کنید و شما نمی دانید که اصلا رزومه کاری چیست. بدون شک برایتان این سوال هم پیش آمده که چطور رزومه کاری بنویسیم؟ نگران نباشید. جای درستی هستید. در این مقاله از وبسایت تندوتیز، مرجع درج آگهی استخدامی رایگان، قصد داریم نکته هایی را برای نوشتن یک روزمه ی کاری حرفه ای برای شما که تازه کار هستید، بیان کنیم. پس این مقاله را از دست ندهید.

رزومه چیست؟

قبل از اینکه توضیح دهیم چطور باید روزمه بنویسید، می خواهیم ببینیم اصلا رزومه کاری چیست؟ رزومه (Resume) به معنای گزارش خلاصه ای از سوابق تحصیلی، تجربیات کاری، مهارت ها، توانایی ها، صلاحیت ها، دستاورد ها، علایق و فعالیت های شغلی شما در گذشته است. روزمه به عنوان یک سند بازاریابی نیز شناخته شده است، چرا که شما باید از طریق آن برای خود بازاریابی کرده و شغل مورد نظر خود را بیابید. این سند باید در اختیار کارفرما قرار بگیرد تا با مطالعه ی آن از شما شناخت پیدا کند.

از آنجایی که ملاک تصمیم گیری اولیه برای کارفرمایان روزمه ی کاری شماست، بنابراین نوشتن یک رزومه کاری حرفه ای بسیار مهم است که در ادامه به شما می گوییم چطور آن را بنویسید.

یک الگوی مشخص در رزومه داشته باشید

سعی کنید رزومه را خیلی ساده در Word تایپ نکنید. برای آن الگو در نظر بگیرید و با استفاده از کادر ها، جداول، تصاویر، سربرگ و … آن را جذاب و زیبا کنید. همچنین یک ترتیب درست برای نوشتن در نظر بگیرید. مثلا ابتدا خلاصه ای از خودتان و اهداف شغلی بنویسید و سپس تجربیات کاری، تحصیلات، مهارت ها، گواهینامه های، مدارک غیر دانشگاهی، پروژه ها و … را بیان کنید.

نقاط قوت خود را در رزومه بیان کنید

حتما در نوشتن روزمه کاری این موضوع را در نظر بگیرید که باید نقاط قوت خود را پر رنگ کنید و مهارت های خاص خود را نشان دهید. همچنین باید نقاط ضعف خود را بپوشانید. البته در بیان این نقاط قوت زیاده روی نکنید، چرا که زیاده روی ممکن است نتیجه ی عکس بدهد. فقط ویژگی هایی که در آن واقعا عالی هستید را بنویسید.

در نوشتن رزومه خلاقیت داشته باشید

نوشتن روزمه ی کاری شما به صورت خلاقانه می تواند در روند استخدام شما بسیار کمک کننده باشد. چرا که بیش تر کارفرمایان به دنبال کارمند خلاق هستند و این موضوع در رزومه ی کاری شما کاملا مشهود است. یعنی بسته به نوع شغلی که متقاضی آن هستید، از موارد مختلف استفاده کنید. مثلا مدیر فروشی که قدرت مذاکره ی خود را در ویدیویی به کارفرما نشان می دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید