خانه بخریم یا مغازه؟

0
686
خانه بخریم یا مغازه؟

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که سرمایه گذاری را از طریق خرید ملک انجام می دهند، در این مقاله همراه ما باشید. احتمالا بار ها با این سوال مواجه شده اید که به منظور سرمایه گذاری ملک مسکونی بهتر است یا ملک تجاری؟ یا اینکه خانه بخریم یا مغازه؟ بدون شک سرمایه گذاری در هر چیزی باشد، ریسک هایی به همراه دارد. در واقع برای سرمایه گذاری باید اهل ریسک باشید. اما این که کدام ریسک کمتری دارد، بستگی به شرایط بازار و اقتصاد نیز دارد. در ادامه ی این موضوع از وبسایت تندوتیز، مرجع درج آگهی رایگان فروش ملک، به بررسی اینکه خرید خانه بهتر است یا مغازه می پردازیم.

ریسک سرمایه گذاری

همانطور که گفتیم، مهم ترین موضوعی که در سرمایه گذاری مطرح است، ریسک می باشد. اینکه تا چه اندازه ریسک پذیر هستید؟ البته ریسک پذیری موضوع گسترده ای است. اما اصلی ترین ویژگی آن این است که چقدر خود را برای تحقق نیافتن سود مورد نظر و حتی با ضرر مواجه شدن آماده کرده اید؟ البته بازار ملک همیشه سود دارد و ضرر زیادی نمی کنید. اما اگر تحمل به سود نرسیدن و ضرر کردن را ندارید، نه خانه بخرید و نه مغازه.

با توجه به قیمت خانه بخریم یا مغازه؟

قیمت خانه و مغازه با یکدیگر متفاوت است. البته قیمت هر دو بستگی زیادی به عرضه و تقاضا دارد. کم بودن عرضه و زیاد بودن تقاضا، موجب افزایش قیمت می شود. در سال های اخیر تقاضای املاک مسکونی افزایش و تقاضای املاک تجاری کاهش یافته است. به همین دلیل نیز خرید مغازه ممکن است سود آوری زیادی به همراه نداشته باشد.

خانه بخریم یا مغازه؟

خرید خانه بهتر است یا مغازه؟

در آخر نیز باید این موضوع را بررسی کنیم که با توجه موارد گفته شده، خرید خانه بهتر است یا مغازه؟ افرادی که با خرید ملک تصمیم به سرمایه گذاری می گیرند، اهداف مشخصی دارند. خرید مغازه جهت راه اندازی کسب و کار و به سود رسیدن است. خرید خانه نیز برای اجاره دادن آن و دریافت اجاره بها و کسب سود از این طریق می باشد.

در گذشته اعتقاد به بر این بود که خرید مغازه از خرید خانه مهم تر است. و فردی که مغازه می خرد، از سود آن به خانه نیز می رسد. اما اکنون این موضوع قطعیت ندارد. بنابراین از نظر کسب سود خیلی نمی توان روی خرید مغازه حساب باز کرد.

از طرفی قیمت اجاره بهای املاک مسکونی افزایش زیادی داشته است. بنابراین خرید خانه مخصوصا آپارتمان می تواند سود زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

اما مهم ترین موضوع در این رابطه میزان نقدینگی که در اختیار دارید است. همانطور که می دانید املاک تجاری قیمت بالا تری نسبت به املاک مسکونی دارند. بنابراین با توجه به میزان سرمایه ی خود می توانید تصمیم بگیرید که مغازه بخرید یا خانه؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید