راهنمای خرید کفش مناسب

0
2376

فرم پاهای افراد بر اساس انگشتان پا متفاوت می باشد. به همین خاطر صرفا با تکیه بر سایز نباید تصمیم گرفت و کفش را خرید. کفش مناسب کفشی است که در مدت طولانی پا در ان احساس راحتی داشته باشد.

مناسب بودن یک کفش صرفا به این دلیل نیست که سایز عددی آن با پای شما مناسب است.  بلکه باید در خرید کفش به فرم پا توجه کرد. چون که برخی از کفش‌ها با وجود اینکه از نظر سایز دارای مشکلی نیستند. اما از نظر فرم با پای شما  همخوانی ندارد و باعث بروز مشکلات می شود.

فرم پاهای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت دارد.  زیرا باید قالب کفش با پای شما همخوانی داشته باشدف و صرفا در نظر گرفتن سایز طولی پا کار درستی نمی باشد.  ضمن اینکه بسیاری از فروشندگان ادعا می کنند کفش جا باز می‌کند. در حالی که جا باز نمی کند.
فرم پا ها در سراسر دنیا به سه دسته تقسیم می‌شوند.

 دسته اول کسانی می باشند که انگشت شصت پای آن‌ها بزرگتر است و بقیه انگشت‌ها به ترتیب کوچک هستند. اما دسته دوم کسانی می باشند که انگشت دوم و سوم پاهایشان بزرگتر است. دسته سوم کسانی می باشند که انگشت‌های یکسانی دارند و تمام سرانگشتان به یک اندازه است.

با توجه به اندازه انگشتان نوع قالبی که برای پا تنضیم می شود، متفاوت است اما در کنار این مساله توجه به عرض پا نیز بسیار مهم است.

عرض پا یک مساله مهم می باشد که در تمام دنیا به آن توجه می کنند ، عرض پا مساله‌ای است که علاوه بر سایز و قالب به آن خیلی  توجه می‌شود اما متاسفانه در ایران حتی برای برندهای خارجی که وارد کشور می‌شود، به این مساله توجه نمی‌شود و کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

در سراسر دنیا کفش بر اساس فرم و عرض پا در کنار سایز بندی به بازار عرضه می شود. البته در ایران هم برخی از فروشندگان علم این کار را دارا می باشند و با مشاوره دادن این مشکل را رفع می‌کنند اما تعداد این افراد متخصص خیلی کم است.

آیا در ایران برای طراحی کفش این سه فرم پا لحاظ می‌شود؟ قالب‌ها تحت این عناوین ساخته نمی شوند. منتها نکته  اینجاست که انتخاب کفش‌ها باید با دقت خود خریدار صورت گیرد.

کسانی که انگشت‌های بلندی دارند باید کفش‌های کشیده را خریداری کنند. تا امکان حرکت برای انگشتان پا ایجاد شود بالعکس کسانی که پاهای پهنی دارند بهتر است از کفش‌های گرد استفاده کنند.


کفش پاشنه بلند تقریبا کفش غیر استانداردی است چون در این حالت پنجه پا مجبور است وزن فرد را متحمل شود، اما در حالت عادی این پاشنه پا است که ۷۵ درصد وزن بدن را تحمل می‌کند.
هرچند  کفش پاشنه بلند در هیچ حالتی توصیه برای خانم ها توصیه نمی شود. اما بهتر است افراد از نمونه‌هایی استفاده کنند که انگشت‌های پا را به یکدیگر نچسباند و امکان حرکت به فرد بدهد.

علت خستگی مفرط کفش‌های داخلی نظیر کالج چیست ؟ کفش کالج جزء نمونه‌های راحت و سبکی هستند. که با اغلب فرم پاها سازگار می باشد. اما مشکل اینجاست که زیره این کفش‌ها مناسب نیستند یعنی آن ضخامت استاندارد در این نوع کفش‌ها وجود ندارد.
کفش مناسب باید زیره آن حداقل دارای یک سانت ضخامت باشد اما متاسفانه اغلب کفش‌های داخلی اینگونه نیستند. به خصوص در کفش کالج این ضخامت رعایت نمی شود.  زیرا مساله کاهش هزینه و سبک ماندن کار در اولویت می باشد .

خرید کفش مناسب در زمان بارداری

در دوران بارداری کفش باید به شکلی باشد که فشار زیادی بر پاشنه و کمرتان وارد نکند، و کفه آن انعطاف پذیر باشد . در این دوران کفشی متناسب با اندازه پا تهیه شود. زیرا در این دوران، پا بین نیم تا یک نمره، افزایش سایز خواهد شد.

زمان مناسب خرید کفش

زمان مناسب برای خرید کفش عصر و پایان روز می باشد . طول روز برای انتخاب آگاهانه کفش به دلیل فشار و دما مناسب نمی باشد .

راهنمای خرید کفش مناسب



 

ورود به تند و تیز

دانلود لیفت دیزاینر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید