تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

0
1626

تشخیص عسل طبیعی خالص

عسل طبیعی خالص، علاوه بر شیرینی خاصی که از تمام عسل طبیعی میتوان حس کرد. مزه و طعم ویژه ای دارد که فقط در عسل وجود دارد. عسل های مصنوعی از این مزه برخوردار  نمی باشند. عسل خالص و اصل به جز مزه شیرینی، طعمی خاصی دارد که گیاه به گیاه  فرق می کند. درحالیکه عسل های غیر طبیعی، تقلبی، مصنوعی به جز مزه شیرینی چیزی ندارند.

مردم فکر می کنند عسل طبیعی باید سفت باشد. عسلی که طبیعی باشد چون زنبور از شکر استفاده نکرده باید اصل طبیعی شل باشد. از نظر علمی هم این شل بودن تایید شده است. به این دلیل که قندهای اصلی عسل ، گلوکز و فروکتوز است.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

یکی از مشخصات عسل طبیعی این است،که اگر از بیرون شیشه عسل نگاه کنیم نمی توانیم طرف دیگر را ببینیم. در صورتی که عسل غیر اصل شفاف است.

اگر در ظرف عسل مدتی باز نشود، هنگام باز کردن  بو و رایحه مطبوع عسل طبیعی را می توانید حس کنید که مشابه گل‌های طبیعته رو می‌تونین احساس کنین.

هر نوع عسل طبیعی بوی خاص خود را متناسب با آن گل دارد. عسلی که بوی خاصی ندارد احتمال اینکه  تقلبی باشد وجود دارد.

تشخیص عسل طبیعی همین که در دهان گذاشته شود آب می شود. پس از مصرف ایجاد انرژی می کند، و میتوان آن را حس کرد، در حالی که عسل غیرطبیعی اگر مدت زمان طولانی در یخچال بماند. ته ظرف شکرک میزند و به راحتی در دهان آب نمیشود.

اگر عسل در آب سرد ریخته شود، خواهید دید که عسل طبیعی کاملا حالت چسبندگی خود را حفظ می کند. و کمی زمان میبرد  که در آب سرد حل شود،ولی عسل غیر اصل سریع در آب حل می شود.

می توان از یک راه دیگر عسل طبیعی را از غیر اصل تشخیص داد. اگر عسل را داخل لیوان  آب به صورت عمودی ریخته شود، در ته آن جمع شود و سریع در آب  حل نگردد، عسل قابل قبولی است. ولی اگر عسل وقتی در آب ریخته می شود حل شود، می توان گفت جز عسل های خوب به شمار نمی رود.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

 

راه تشخیص عسل طبیعی خالص ، اینگونه است که اگر عسل طبیعی را بین انگشتان خود قرار دهیم ، خواهیم دید حالت چسبندگی ندارد. اما عسل تقلبی، به سبب بالا بودن درصد شیرین کننده ها و افزودنی ها، نسبتاً چسبناک است.

چنانچه عسل طبیعی را روی نان تست بمالید،نان پس از چند دقیقه سفت خواهد شد ولی چناچه عسل تقلبی روی نان مالیده شود نان مرطوب خواهد شد.

 

فوائد عسل النحل.. فيه شفاء للناس

ورود به سایت تندوتیز

دانلود لیفت دیزاینر  

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید