رفع عیب پژو 206 تیپ 2 و 3

0
6269

رفع عیب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳

برای شروع باید بگم که:

فراگیر ترین و اولین ایراد ۲۰۶ های تیپ ۲ و ۳ ( کلا” موتورهای ۱۴۰۰ ) یعنی مکث اولیه موقع شروع حرکت که اصطلاحا” بهش میگن کپ کردن

تشریح عیب :

در هنگام شروع به حرکت در حالتی که ایستاده اید شما به صورت عادی گاز رو زیاد میکنید.

پاتون رو از روی کلاچ بر میدارید ولی ماشین به جای شروع شتاب گیری یک دفعه دچار افت شدید گشتاور میشه و دور موتورتون کاملا” می افته و خیلی وقتها هم خاموش میکنه

( که در بعضی موارد مثل حرکت در چهارراه ها و خیابان های شلوغ میتواند برای شما خیلی خطرناک باشد ).

رفع عیب پژو 206 تیپ 2 و 3  

                                                         رفع عیب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳  

 

نشانه های اولیه :

به غیر از مکث فوق ( اکثرا” هم به صورت تصادفی ) مشکل خاص دیگه ای رو نمی توان دید.

موقع بررسی چه با دستگاه دیاگ و چه بررسی کدهای خطای ای سی یو تقریبا” همه چیز عادی می باشد و مشکلی ندارد به غیر از یک مورد :

اگر در حالت لایو دیتا بررسی کنید و روی پارامتر تراتل پوزیشن ( زاویه دریچه گاز ) دقیق بشید متوجه آن میشوید :

که در حالت کار کرد درجا با ۱۴ تا ۱۶% زاویه باز مواجه شده ایم.

چگونگی عیب یابی :

اولین کاری که باید انجام داد این است که رزناتور رو از روی ماشین باز کرد!

( رزناتور ۲۰۶ یک لوله پلاستیکی نرمی می باشد که از فیلتر هوا به ورودی محفظه دریچه گاز با یک بست گرد وصل شده است و به غیر از رزناتور به همه چیز شباهت دارد!) 
بعد از باز کردن رزناتور مذکور دریچه‌ی گاز به صورت واضح قابل دید می باشد!

با یک بررسی کاملا سطحی متوجه وضعیت پیچ تنظیم آفست و همینطور وضعیت قرارگیری دریچه گاز درون محفظه خواهید شد!

اگر به هر دلیل با بررسی اولیه متوجه شدید که دریچه کاملا” درون محفظه نخوابیده است و با زاویه قرار گرفته اول باید پیچ تنظیم آفست( محلش بالای محفظه دریچه گاز روی سیم جمع کنه ) چند دور شل کنید. تا تماس بین زائده سیم جمع کن با پیچ تنظیم آفست نابود بشه و دریچه گاز آزاد بتونه بخوابه.
اگر بعد از شل کردن پیچ مذکور دریچه گاز زاویه ی عمودی به خودش گرفته باشد و کاملا” درون محفظه خوابیده باشد مشکل تنظیم افست بوده است و رفع عیب شده است.
در موقعیت فعلی پیچ ها را سفت کنید.
تا زمانی که تماس مجدد بین زائده سیم جمع کن و نوک پیچ ایجاد بشود..بعد از این پیچ رو حدودا ۴/۱ دور سفت کنید ( در این حالت حین گردوندن پیچ به وضعیت دریچه گاز به آن متمرکز شوید
به محض تکون خوردن آن از درون محفظه می باشد.
و سیت پیچ رو در همین موقعیت ثابت قرار دهید تا تقریبا کارتون تمام شود. ( فقط باید رزناتور رو دوباره سر جاش بگذارید و ببندید)
بعد از رفع عیب اصولا” سیستم باید یک بار با دستگاه دیاگ ریست بشه(خاموش و روشن) تا نتایج قبلی تست زاویه دریچه گاز از حافظه سیستم حذف شوند.
با مقادیری که از قبل تعریف شده اند جایگزین شود ولی اگر دسترسی به دستگاه دیاگ نداشته باشید هم مشکل حادی نیست.بعد از حدود ۱۰ سیکل استارت:( یعنی روشن کردن ماشین حدود ۱۲۰ ثانیه کار کردنش و دوباره خاموش شدن موتور )
سیستم مقادیر جدید را با مقادیر قبلی تست هاش جایگزین می کنه و همه چیز تموم و به پایان میرسد.

۱ – سوئیچ اینرسی : ممکن است دراثر ضربه های شدید به ماشین ( مانند دست انداز) عمل کرده است.

۲ – سنسور دورموتور ممکن است تخریب شده باشد یا براده به نوک آن چسبیده باشد.

۳ – پمپ بنزین ( فیوز – سیم کشی – پمپ بنزین )

۴ – رله اصلی دوبل : دراین حالت چراغ چک پشت آمپر نخواهیم داشت.

ولی اگر رله بنزین ایراد داشته باشد چراغ چک داریم.

۵ – گیرکردن شافت استپر موتور

۶ – با دیاگ چک شوند که دمای آب چند درجه است ( مثلاً اگر ۴۰- یا ۲۱۵+ را نشان دهد فشنگی آب یا سیم کشی عیب خواهد داشت.

۷ – در ماشین های پیکان وRD 

 سنسورMAP

۸ – باتری

۹ – قطع شدن تغذیهECU : دراین حالت  چراغ چک پشت آمپر خاموش می باشد . باتوجه به نقشه کلی ، مسیر ولتاژ ۱۲ ولت و سوئیچ باز را حتما چک کنید .

۱۰ – خرابیECU : به عنوان مثال اگر چراغ چک نداشته باشیم ممکن است آی سی رگولاتور یا رله دبل خراب  شده باشد.

               رفع عیب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳

خرید و فروش انواع خودرو 

دانلود انواع فایل  

                                          

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید