مقایسه پراید 111 و تیبا هاچ بک

0
2401

مقایسه پراید ۱۱۱ و تیبا هاچ بک

در مقایسه باپراید ۱۱۱ و تیبا هاچ پک پراید ۱۱۱خودرو محبوب و پرطرفدار جوانهای ایرانی که از سال ۱۳۸۹ به بازار عرضه شد و با تغییراتی در سپر و چراغ های جلو و عقب و در داخل خودرو هم با داشبورد جدید به عنوان پراید هاچ بک وارد بازار گردید.

این خودرو برحسب تعداد کیس های هوا و ترمز ABS  و … از  سال ۸۹ تا کنون با مدلهای پراید ۱۱۱ SL-SX-EX-SE به بازار عرضه می شود که در حال حاضر فقط مدل پراید۱۱۱ SE  تولید می شود و در مقابل و در مقایسه با تیبا هاج پک که از سال ۱۳۹۳ با مدل های تیبا ۲ EX – SX  به بازار عرضه می شود که در حال حاضر فقط مدل تیبا هاچ بک EX تولید می شود.

مقایسه مشخصات فنی پراید ۱۱۱ و تیبا هاچ بک

مشخصات فنیپراید ۱۱۱تیبا هاچ پک
نوع موتور۴سیلندر خطی – بنزینی۴سیلندر خطی – بنزینی
حجم موتور۱۳۲۳سی سی۱۵۰۳ سی سی
حداکثر توان موتور۷۱ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۰۸نيوتون متر در ۲۷۵۰دور در دقيقه۱۲۸ نیوتون متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه
تعداد سوپاپ۸۸
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۶ ثانیه-ثانیه
حداکثر سرعت۱۶۰کیلومتر بر ساعت-کیلومتر بر ساعت
سیستم انتقال قدرت۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی
وزن خالص۹۰۵کیلوگرم۱۰۳۵کیلو گرم
فاصله بین دو محور چرخ های عقب و عقب۲۳۴۵میلی متر-میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی 6.44 لیتر در صد کیلومتر۶٫۹۵ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد حد آلایندگی  Euro 4 Euro 3
طول خودرو۳۶۷۳ mm3925 mm
عرض خودرو۱۶۰۵ mm1641 mm
ارتفاع خودرو۱۴۵۵ mm1484 mm
حجم باک۴۰ لیتر۴۱ لیتر
بررسی تیبا هاچ بک 1396 | بانی خودرو

مقایسه امکانات ایمنی و آپشن های پراید ۱۱۱ و تیبا هاچ بک

مشخصات / مدلپراید ۱۱۱تیبا هاچ پک
پایداری و ترمز ترمز ABS ترمز ABS
کیسه هوای ایمنی  کیسه هوای راننده و سرنشین جلوكيسه هواي راننده و سرنشين
سیستم صوتیرادیو CD با قابلیت پخش MP3CD Player با قابلیت پخش MP3
دیگر تجهیزات تهویه مطبوع-سیستم ضد سرقت ایموبلایزر- قفل مرکزی- شیشه بالابر برقی درب های جلو- آینه های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل- گرمکن شیشه عقب- برف پاک کن شیشه جلو با دور قابل تنظیم-ساعت دیجیتال- کمربند ایمنی جلو با  قابلیت تنظیم ارتفاع- کمربند ایمنی عقب- فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع-چراغ خطر سوم-چراغ جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور-چراغ مه شکن عقب- جا لیوانی روی کنسول جلو- صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع- صندلی عقب با قابلیت تاشدن-درب بازکن باک و صندوق عقب از داخل- چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور-برف پاک کن عقب-فرمان هیدرولیک

کابین داخلی و طراحی ظاهری :

تیا هاچ پک در قسمت عقب با داشتن شیشه خوش فرم و سپر و چراغهای عقب که همگی با هم همگون و یک دست طراحی شده است ظاهر زیبایی دارد و داخل کابین این خودروی هاچ بک هم که از کیفیت قطعات بالایی برخوردار نمی باشد و مونتاژ این خودرو ضعیف است و درزگیری شیشه ها بدرستی انجام نشده  نفوذ هوای سرد به داخل کابین  کاملا وارد می شود و در مقابل پراید ۱۱۱ که در این زمینه نسبت به تیبا هاچ بک ضعیفتر و عقب تر می باشد.

موتور و گیربکس :

پراید ۱۱۱ با داشتن موتور ۱٫۳ لیتری می تواند توانی برابر با  ۷۱ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه را به تولید نماید که در مقابل تیبا ۲ یا همان تیبا هاچ پک با  موتور ۱٫۵ لیتری می تواند توانی برابر با ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه تولید نماید که قدرت موتور از پراید ۱۱۱ تولید میکند و در مقابل وزن بیشتر خودرو تیبا هاچ بک باعث می شود که شتاب اولیه هر دو خودرو شبیه به هم باشد.

گیربکس هر دو خودرو خشک هستند و در دنده کشی با خودرو این حس کاملا پدیدار می شود. صدای موتور در هردو خودرو در داخل کابین کاملا شنیده می شود ولی در مقام مقایسه هندلینگ و سواری تیبا ۲ از پراید ۱۱۱ خیلی بهتر است.

ایمنی :

هرچند هر دو خودرو دارای کیسه هوا و ترمز ضد قفل ABS  هستند ولی بدنه ضعیف پراید ۱۱۱ باعث شده است که این خودرو ایمنی بسیار پایینی داشته باشد و هر چند ایمنی تیبا ۲ هم تایید نمی شود ولی در مقابل پراید ۱۱۱،  ایمن تر است.

نتیجه گیری :

هرچند مزایایی که برای تیبا شمردیم نسبت به پراید ۱۱۱ بیشتر است اما این خودرو اختلاف قیمت نسبتاً زیادی به پراید ۱۱۱ دارد که در این رنج قیمت خودرو این اختلاف زیاد می باشد و توقع هم بر این است که  کیفیت خودروی تیبا هاچ پک از پراید ۱۱۱ بیشتر باشد. در بیان معایب هر دو خودرو کیفیت مونتاژ و کیفیت پایین  قطعات استفاده شده است و در داخل کابین و هندلینگ ضعیف و شنیده شدن صدای زیاد موتور داخل کابین و ایمنی پایین را میتوان برشماربرد.

ورود به تند و تیز

دانلود لیفت دیزاینر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید