آمادگی برای مصاحبه استخدامی

0
405
آمادگی برای مصاحبه استخدامی

اگر با مراحل استخدام آشنا باشید حتما می دانید که مصاحبه ی شغلی یکی از مراحل و در واقع آخرین مرحله از آن است. این مرحله هم احساس شادی و خوشحالی را در فرد بر می انگیزد و هم احساس ترس و استرس. چرا که اگر در این مرحله رد شوید، استخدام شما منتفی است. اما اگر بدانید که در این مواقع باید چه کنید و چه رفتاری داشته باشید، به راحتی می توانید از پس آن بربیایید. بنابراین باید از قبل خود را برای این مرحله آماده کنید. آمادگی برای مصاحبه استخدامی موضوع این مقاله از وبسایت تندوتیز، مرجع درج آگهی استخدامی رایگان می باشد.

به موقع در محل مصاحبه استخدامی حاضر شوید

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که به موقع و در همان ساعت مقرر در مکان مصاحبه حضور پیدا کنید. حتی اگر می توانید کمی زود تر مثلا ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زودتر خود را به آنجا برسانید. مخصوصا اگر با محل مصاحبه آشنا نیستید و نمی دانید چقدر زمان لازم است تا برسید. بنابراین زودتر از منزل راه بیفتید تا زودتر برسید. به موقع رسیدن از استرس نیز جلوگیری می کند.

لباس مناسب بپوشید

بدون شک هر کارفرمایی دوست دارد نیرویی که استخدام می کند، از ظاهر خوبی برخوردار باشد. بنابراین بسیار مهم است که لباس مناسب و شیک بپوشید. این موضوع مصاحبه کننده را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شغل رسمی و اداری است، پیشنهاد می کنیم یک لباس رسمی مثلا کت و شلوار را انتخاب کنید. توجه کنید که حتما تمیز و اتو کشیده باشد. اگر رسمی نیست می توانید لباس های راحت تر را انتخاب کنید.

آمادگی برای مصاحبه استخدامی

آمادگی قبلی داشته باشید

یکی از مواردی که در آمادگی برای مصاحبه استخدامی می تواند کمک زیادی به از بین بردن استرس کند، این است که خود را از قبل برای آن آماده کنید. یعنی اینکه می خواهید چه بپوشید، چگونه بروید، چه چیزهایی را همراهتان ببرید و چه اطلاعاتی داشته باشید. سعی کنید شب قبل از مصاحبه همه ی این موارد را آماده کنید تا روز مصاحبه هیچ نگرانی نداشته باشید.

اعتماد به نفس داشته باشید

اعتماد به نفس شامل ارتباط های کلامی و غیر کلامی می شود. یعنی هم آن چه می گویید مهم است و هم حرکات شما و آن چه رفتار می کنید. به این منظور از زبان بدن خود استفاده نمایید. حتی سعی کنید ارتباطی صمیمی با مصاحبه کننده داشته باشید. البته در این موضوع نباید زیاده روی کرد. داشتن اطلاعاتی درباره ی شرکت می تواند به ایجاد اعتماد به نفس کم زیادی کند.

به سوالات پاسخ دهید

اساس مصاحبه ی استخدامی بر سوال و جواب است. یک سری سوالات در مصاحبه ها مشخص است. سوالاتی از قبیل توضیح درباره ی خودتان، نقاط قوت و ضعف، مهارت ها، جایگاه شما در ۵ سال آینده و … بنابراین سعی کنید پاسخ آن ها را از قبل آماده کنید. اگر سوالی را متوجه نشدید، نترسید و از مصاحبه کننده بخواهید آن را دوباره بپرسد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید