لباس و پوشاک دست دوم بخریم یا نه؟

0
825

لباس و پوشاک دست دوم

تا پیش از صنعتی شدن در کل دنیا خرید و فروش اجناس دست دوم بسیار شایع شده بود.

هزینه و زحمتی که افراد برای تولید هرچیزی مخصوصاْ لباس پرداخت میکنند زیادتر از آن بود

که از آن لباس فقط مدت کمی بکارگیرند یا بعد از چندین بار استفاده کردن آن را دور بیندازند.

این هزینه‌ی هنگف در فرهنگ ایران که در آن به صرفه‌جویی و عدم اسراف درحد امکان دوری میکنند

استفاده از لباس دست دوم در ایران رواج پیدا کرد.

پس از صنعتی شدن و ارزان تر شدن جنس در بازار و ورود پول نفت به کشورمان،با خود فرهنگ مصرف‌گرایی را هم آورد.

نظام حاکم هم در پی مدرنیزاسیون کشور بود و جنس های خارجی با کیفیت‌های گوناگون در اکثر کشور پیدا می شدند.

اجناس دست دوم در انبار سمساری‌ها و آنتیک فروشی‌ها ماندند و تولیدهای صنعتی بازار کشور را سر تا سر پرکردند.

انقلاب اسلامی در فرهنگ مصرف کشورمان تغییر فراوانی خلق کرد،

اولین شرایط انقلاب و بعد از آن جنگ تحمیلی و فرهنگ ایران به ستیزی با مصرف‌گرایی پرداختند.

تاناکورا و آمدن لباس دست دوم به کشور

بعد از جنگ و در شرایط بد اقتصادی آن موقوع بازار لباس دست دوم و تاناکورا در ایران به راه افتاد.

هنگامی که داشتم جستجو میکردم به این نتیجه رسیدم که به گمانم ارتباط جنس های دست دوم و لغت تاناکورا و انتخاب اسم مشترک با فروشگاه‌های یک سریال تلوزیونی مشترک باشند.

در آن زمان که سینما فقط دو شبکه داشت، سریالی به نام«سال‌های دور از خانه» پخش می‌کردند

که نقش اول آن زنی بود به اسم «اوشین»، و فامیلی همسر این زن تاناکورا بود

و به گمانم به دلیل مشهور بودن این سریال اسم تاناکورا بر روی این فروشگاه‌ها جا ماند.

لباس و پوشاک دست دوم

لباس و پوشاک دست دوم

در فرهنگ ژاپن استفاده کردن از اجناس استوک به ویژه لباس دست دوم بسیار گسترده شده است. 

لباس‌هایی که در فروشگاه‌های تاناکورا به فروش میرسند نیز، بیش از اینکه ژاپنی باشند، از اروپا و آمریکا وارد می شدند.

این دکان ها این روزها در شهرستانهای مرزی به ویژه مهاباد و سنندج رواج زیادی داشتند و مرکز تاناکورا بودند.

بعد از توسعه اینترنت و آمدن اینترنت ۴G در ایران نمایندگی های اینترنتی زیادی به فعالیت می پرداختند.

اکثرا برای خرید کردن اجناس حتما از اپلیکیشن های مختلف یا سایت های مختلف که منابعی برای مبادله اجناس دست دوم می باشند، بهره میبرند.

این روزها در جهان، مُد وینتیج یا دست دوم یکی از موضوع های اصلی کسب و کار فشن و مد می باشند و اکثر استایلیست‌ها با لباس دست دوم کار می‌کنند.

جدیدا اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها در کشور برای خرید لباس دست دوم کار خود را اغاز کردند.

از این پس با گسترش مد وینتیج و ویژگی های آن و همچنان کم قیمتی آن گواه توسعه کسب و کار لباس دست دوم در کشورمان هم باشیم.

معامله اشیاء و اسباب دست‌دوم، تعریف‌های گوناگونی را در ذهن افراد یادآوری میکند و احتمالا خیلی از مردم این کار را هرگز امکان نکرده باشند.

          لباس و پوشاک دست دوم

سایت تبلیغاتی تند و تیز

دانلود انواع فایل

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید